Hello

Hejsan!
 
Jag kom precis innanför dörren efter att ha varit i stallet sen 2 idag. Först klippte jag ju Frolle, som ni fått se bild på. Hoppas kunna klicka lite bättre bilder i helgen på tävlingen. Då får ni se hur grå han blev, till skillnad från hans underbara färg på sommaren. Men han är såklart lika fina som vanligt, favvograbben! 
Sedan hoppade jag på Buttler och kände igenom honom. Jag ska eventuellt starta honom på 2 klubbtävlingar i november, så jag kände av vad Erica måste träna mer på innan. Galoppen är prio 1, men den har ändå blivit mycket bättre sen i somras när vi tävlade i Edsbyn. Nu blir det i så fall LB:1 vilket jag tror passar honom bättre, kort bana som han är van vid och lite mer "krokrörelser". Det var lite väl mycket rakt fram för honom i LB:2. 
Medan Erica tog hand om Buttler efter att jag ridit mockade jag och sedan red vi ut på en barbackatur tillsammans på Frolle och Exet. Vi joggade bara lite lätt och jag red på hacket. I morgon ska jag antingen tömköra Frolle eller så ska jag rida lösgörande. Beslutsångest.. 
 
Nu ska jag, Madde och mamma äta varma kantarell- och ostmackor som kvällsfika. Vad är inte det om vardagslyx?? 
 
 
Idag såg jag ut såhär. Orkade inte alls göra något märkvärdigt i morse.. Naturligt och lätt :) 
 


Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Älskar din nya design! :)

Svar: Åh, tack! Jag med! ;)
Pernilla Hägglund

2013-10-09 @ 21:29:12
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|