Timrå Hästsportförening 20/10-13

Ny arrangör och anläggning för mig och Frolle vilket var lite spännande, det blir ofta att man tävlar på de ställen som man varit på tidigare. Men Timrå Hästsportförenings anläggning kan jag bara säga "hatten av" till, vilket fint ställe alltså! Varför har de inte hållit i flera dressyrtävlingar och varför inte nationella?! Perfekt med två ridhus som sitter ihop, flera stora utebanor, fina stallar och allt man kan önska sig. Otroligt bra tävling tycker jag! 
 
LA:1: Red fram med bara lösgörande tänk, mjuka upp honom för denna klass och nästa klass som var väldigt tätt inpå. Han kändes kanon både på framridningen och collectingring, men inne på banan tog han lite. Framför allt i högergaloppen tyckte jag. Jag gjorde världens tabbe(ar) i denna klass - började med att rida in i galopp när det egentligen ska vara trav och sedan missade jag en skänkelvikning. Så klantigt! Men både jag och domaren skrattade bara åt det, haha. Och det gjorde inte direkt mycket, vi vann på 69,079% med två procent från andraplatsen. Utan felridningarna hade jag fått över 70%, och det var väl det enda som kändes surt. 
 
Vi fick en 7:a (!!!) på en mellantrav, 7,5 på alla moment i höger galopp, 8 på halvt igenom och förvänd i vänstergalopp och även på sitsen. Kan dock inte ta domarens kommentar "välplanerat" riktigt på allvar, haha.. 
 
LA:P1: På framridningen värmde jag honom lösgörande och sedan jobbade jag lite med "öppna-övningen" (som ni kan läsa mer om HÄR). Han fick en så mycket rundare och starkare galopp! Inne på banan kändes han också riktigt fin, men vi tappade lite i skolorna och enkla bytena. Här placerade vi oss 2:a på 66,316% efter klubbkompisen Amanda och efter mig hamnade också en HRPK:are. Hudik topp tre alltså! 
 
Här belönades vi med 7,5 på ökad skritt och korrektheten i uppvisningen och 8 på galoppserpentin. 
 
 
Vilket otroligt fint avslut på ett ännu finare tävlingsår för mig och min underbaraste ponny. Jag ser fram emot att avsluta ponnyåren med honom nästa år, detta är en resa jag sent kommer glömma. Min vackraste kille ♥
Sugna på en summering av årets alla tävlingar och placeringar? Kommentera! :)


Kommentarer
Postat av: Sofie

fin bild!:)

Svar: Tack! :)
Pernilla Hägglund

2013-10-22 @ 20:51:48
URL: http://www.laviesaine.blogg.se
Postat av: Malin Ottenbäck

Vad kul, grattis! :)

Svar: Tack! :)
Pernilla Hägglund

2013-11-01 @ 20:21:00
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|