Torsdag

Hallå där! Allt bra med er? 

Med mig är det kanon, eller ja just nu kanske det inte är som allra bäst med magvärken som gjorde att jag varken kunde tömköra Frolle eller åka och gymma.. Så typiskt! Tur att Frolle har en lugn vecka denna vecka så det skadar honom inte att vila idag. I skolan var det super i alla fall, på biologin jobbade jag med lite hästsjukdomars nedärvning. Till exempel så skrev jag lite om OLWS som genom mutation av gener är en dödlig sjukdom som bara drabbar painthästar, och hänger ihop med att fölet föds helt vitt och ibland med blås ögon. Intressant tycker jag! 
På idrotten hade vi Zumba på ZenZen dansstudio. Vi har haft det en gång tidigare så det var verkligen roligt att göra det igen när man dessutom kände igen en del rörelser och kunde ta ut dom mer. 
Sedan hade vi engelska och då tittade vi på film, American History X. Om ni inte har sett den, SE DEN. Typ nu! Grym! 

Kom hem sju, tåget var försenat och fick världens stressmagvärk.. Har typ legat i kökssoffan och masserat magen hela kvällen och varit ute en sväng till hästarna och fodrat. Nu ska jag duscha, kolla lite på tv med mamma och pappa och sen sova. Helt okej torsdag ändå! 



Standardfika på engelskan... Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|