Uteritt

Jag har nyss kommit in från en mysig uteritt med mamma! Exet var på hugget, men mamma gjorde det jättebra och skrattade bara. Han är bra knäpp när han sätter igång alltså och då är det bara att ta det med en nypa salt och vara glad över att han visar sån livsglädje, haha. Som tur är smittar den inte av på Frolle som var väldigt jämn och fin även idag. Vi joggade mest i ett friskt tempo och klättrade lite. Jag red på hacket för lite omväxling. Det känns bra inför i helgen i alla fall! Och apropå det: 
 
Helgens elitomgång i Karlstad är inställd för våran del. Det är bara jag och Frolle som kan åka fick vi reda på igår, så vi fick helt enkelt stryka. Jag blev väldigt väldigt ledsen, nu har vi inte en chans att komma till Lag SM och det är vad jag längtat efter och kämpat för hela året. Otroligt besviken rent ut sagt, men vi kommer förmodligen vara med i sista omgången i Högbo ändå för att vi inte ska behöva kvala om nästa år. Mitt mål nästa år är just Lag SM så vi får hålla tummarna. Tävling i helgen blir det i alla fall ändå! Hemmaklubben anordnar regional dressyr så jag efteranmälde mig dit och ska starta LA:1 och LA:P1. Det ska såklart också bli roligt, jag får tänka på att vi i alla fall slipper den 8 timmar långa resan och på sätt minskar slitage på Frolle. 
 
Tävlingar som är kvar denna termin är Hudik på lördag, Högbo 12-13 oktober och Timrå 20 oktober. Sedan funderar jag på att anmäla till Täby också, men det får vi se. Det kommer vara en bit att åka och man vet aldrig med vädret när det är så pass sent på året. Har ni några roliga tävlingar kvar i år, eller är tävlingssäsongen slut för eran del? 
 
 
Lastad och klar för att åka till Bollnäs på regional och nationell tävling i Juni i år. Jag blir så tävlingssugen!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|