Godkväll

Jag sitter dränkt i näringsämnen, olika fodermedel och är helt snurrig av allt virrvarr kring att räkna foderstat. Jag gjorde klar Frolles och det ser ut som att han klarar sig mer än bra på bara grovfoder och lite mineraler för att täcka upp behovet av selen, men jag känner mig ändå osäker på om jag verkligen räknat rätt. Så jag går den bekvämare vägen och mailar över analysen till min tränare så räknar hon åt mig istället! Hon har ju gjort detta ett x antal gånger så hon kan ju detta och jag slipper oroa mig att det är fel. Skönt! 
 
Jag och Frolle red ut idag och han kändes riktigt fräsch i kroppen. Han var taggad redan när jag tog in honom i stallet och kunde knappt stå stilla medan jag borstade och gjorde i ordning honom. Skrittade och travade fram honom först och sedan galopperade vi nästan hela tiden (30 minuter) med mikropauser. Han fick komma ned i formen så han kom upp ordentligt med ryggen och galopperade i ett friskt men avspänt tempo och som han frustade! Det var riktigt härligt att rida honom och känna hur han bara slappnade av och tyckte det var härligt. Helt underbart! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|