Leon i Högbo

Idag var jag, mamma och Fredrik till Högbo RK med Leon. Treårstestet som vi är anmälda till kommer gå av stapeln där så det känns bra att han varit där en gång innan. Han kommer då känna igen det mesta och inte bli lika upp i varv av alla nya intryck, även om det kommer vara mycket mer där då. Idag var det väldigt lugnt - inga andra transporter på parkeringen, ingen häst på utebanan, ingen människa på läktaren och bara ett ekipage till i ridhuset som vi red i. Det andra ridhuset var upptaget pga lektion så vi fick helt enkelt nöja oss med att rida där löshoppningen kommer äga rum
 
Leon var förvånansvärt lugn. Han brukar kunna bli hingstig när man kommer till en ny plats men nu tycker jag inte alls att han blev så förändrad. Visst är det spännande med ett nytt ställe och nya hästar, men han lyssnade hela tiden på mig och behöll lugnet. Han verkar ha mognat mycket i sitt psyke under vilan (eller så var han bara trött efter 2 timmars resa)! Det gick helt okej att rida, det var lite "av och på" men det var mycket spännande att titta på och hemskt roligt att galoppera på långsidan i ett så långt ridhus så jag klandrar honom inte. Haha, den busen! Roligt var det i alla fall och om inte annat nyttigt. 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|