Rolig uteritt

Direkt när jag kom hem från skolan stoppade jag i mig lite mellanmål och sedan gick jag raka vägen till hagen och hämtade in Frolle. Jag borstade lite längre än vanligt och passade på att gosa med honom så efter en ca 40 minuter satt jag i sadeln. Ibland är det skönt att inte ha någon tidspress och kunna ha lite kvalitetstid med sitt lyckopiller
 
Vi red till Frolles favoritställe idag. Vi rider inte dit så ofta då det är ganska långt och när man väl är där vill man ju inte vända - det är ju en massa härliga stigar och vägar där. Planen idag var att bara ha roligt och leka fram lite tramp, vilket jag lyckades alldeles utmärkt med. Frolle var pigg och tyckte som vanligt att det var superkul att rida där, busgaloppera på stigarna och sedan använda energin till lite tramp! Han var så duktig :) På hemvägen fick han en fantastisk galopp - taktmässig, vägvinnande och sådär härligt mjuk. Jag hade ett jämnt och lätt stöd i handen och ett rejält påskjut bakifrån. Efter 1,5 timme var vi hemma i stallet igen - båda svettiga och glada! 
 
Jag är mycket nöjd med Frolle och mig idag, även om vi mest lattjade. Men jag lyckades som sagt med planeringen och målet med passet så det känns jättebra. 
 
 
Världens finaste buskuse ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|