Frolle igår

Egentligen hade jag planerat att åka in till ridskolan och träna för Lena någon dag denna vecka, men hon hade typiskt nog ingen tid över. Så jag får försöka klara mig själv här hemma helt enkelt. 
 
Igår gick Frolle ett lite tuffare pass, högre form och med mer kvar. Ungefär som om vi hade tränat för Lena kan man säga. Dock blev det mest jobb på volt. Jag kände igenom skolor, skänkelvikningar, övergångar, enkla byten, lite mellangångarter och galoppombyten. Frolle byter så mycket bättre nu tack vare en superövning jag hittade på Hippson! Om man rider i höger varv så kommer man i höger galopp, rider in på diagonalen och tänker sidvärts. När man kommer till diagonalens slut lägger man in ett byte. Det har hjälpt mig och Frolle jättemycket på bra någon dag! Ni kan läsa mer om övningen HÄR. 
 
Annars kändes Frolle bra. Han satt fast ganska mycket i höger sida i början men det släppte allt eftersom. Jag tror han behöver ett ordentligt lösgörande pass där jag nästan bara fokuserar på att lossa honom där. Han har alltid varit hårdare och mer låst i den sidan, ibland är det bättre och ibland går det inte alls. Förutom det var han superfin och så duktig i galoppen! 
 
Erica var med och fotade. Jag har inte sett bilderna än men dom är säkert jättefina! Håll utkik efter dom här på bloggen. :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|