Boy van Het Kattenest

Minns ni min förra ponny som jag skrivit lite om nu på sistone, fuxen Boy van Het Kattenest? 
 
Jag fick ett facebookmeddelande från en av hans tidigare ägare i Holland som äntligen fått upp lite information om honom och hittat hit till min blogg! Dock trodde hon att han fortfarande var vid liv så det var lite tråkigt att berätta. Det river upp en del känslor såklart, men så kan det vara. Tjitske som hon heter blev glad av bilderna hon sett på honom och det jag berättade om hans liv. Det kändes himla bra att hon höll med om att vi gjorde rätt i att låta honom vandra vidare och att hon tyckte att vi gjort det allra bästa för honom. 
 
Hon berättade även att hon haft honom endast en kort tid i Holland då han fick problem med benen även där så hon fick lämna tillbaka honom till hästförsäljaren hon köpt/lånat honom av. Men han ville inte ha dåligt rykte i sitt område så han sålde alltså Boyve hit till Sverige utan att berätta något om hans skador. Det känns ju på två vis - bra att det inte var vi som gjorde något fel som orsakade hans skador men himlans tråkigt att han led av samma problem tidigare i livet. Varför kan inte hästfolk vara ärliga och prioritera hästarnas hälsa istället för sitt eget rykte? Nu hamnade ju Boyve i bra händer i alla fall - vi gjorde allt för att han skulle hålla men dessvärre höll det inte ändå. 
 
Hur som helst.. Jag fick tre bilder på honom från tiden då hon haft honom. Hur roligt?! Och han är så fin, ponnyn med ett hjärta av guld ♥
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|