Tömkörning

Frolle tömkördes idag. Det var längesen jag gjorde det - känns som att jag haft fullt upp med att försöka få till alla pass ändå så det har hamnat lite på sidan. Det var roligt att göra igen i alla fall, och jag tror Frolle tyckte det var kul med lite variation och vila från ryttartyngden.
Vi jobbade med övergångar och han gör dem verkligen jättebra. Jag behöver bara visa med mitt kroppspråk och lite rösthjälp så förstår han med en gång vad jag vill att han ska göra. Snacka om lyhörd!
Han fick gå lite på fyrkantsspåret också och arbeta lite med bogen in och skänkelvikningar. Han såg riktigt lösgjord ut så jag ser verkligen fram emot att sitta upp i morgon! :) 
 
Nu står han i stallet med sina bästisar och älskade BoT-paddar på alla fyra tassarna. Hade lite taktiksnack med honom innan jag gick in också. Det är ju för tusan säsongsdebut på söndag! :) 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|