Säsongsstart

Vet inte om jag berättat för er när jag och Frolle gör årets första start?
 
Först var i alla fall tanken att börja året i Fagersta den andra mars. Men sen fick jag klartecken från ULK-ledarna att det var ok att missa en kursdag, dock med hemuppgifter istället. Så då skuttade jag in på tdb och anmälde mig till hemmatävlingen 23/2, alltså om lite drygt 3 veckor. Där ska jag starta Lag 13, som faktisk är helt nytt för mig och Frolle, och LA:P1 - vår favorit. Jag hoppas över hela mitt hjärta att det inte är så fruktansvärt kallt den helgen och att uteridbanan är ridbar så man kan rida fram ordentligt. Det är det som är nackdelen med tidiga/sena tävlingar på HRPK, att vi inte har två ridhus. 
 
Nej, det ska bli riktigt roligt att komma igång med 2014's tävlingssäsong, jag har längtat! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|