Kandardebut

Wiiiiiiiho, en lite trött måndag blev genast så mycket roligare när jag satt på bussen hem och fick sms från posten att ett paket fanns att hämta på Coop. I paketet fanns där två par tjockare ridhandskar, två grimskaft, uppbindningskedjor, ett kandar, stångbett och bridongbett. Jag kände inte för att vänta så jag smörjde upp kandaret med en gång och passade in det på Frolle och red med det sen. Nu i början vill jag bara att han ska få en positiv känsla och inte ha några större krav när han har kandaret, även om han inte alls betedde sig konstigt med det i munnen. Han kändes kanonfin, jag skrittade mest men provade också att trava och galoppera lite. Hade en väldigt lös stångtygel och red mest bara på bridongen korta stunder, men det kändes ändå en stor skillnad. Så himla roligt! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|