Tips på boots

Jag har alltid haft problem med boots till Frolle. Han har ganska platta men stora hovar, så jag har köpt mediumstorlekar. De har alltid varit för långa för honom så att de vikt in sig i karleden. Men i höstas när jag köpte utrustning till Leon kom jag över dessa boots från equi-guard. Då var tanken att främst Leon skulle ha dem ifall han inte riktigt hade koll på fötterna i ridningen. Men sen provade jag dem även på Frolle och de passade perfekt! De är i en kortare modell och speciell design som gör att hästen inte störs ifall de snurrar. De är hur bra som helst! Jag rekommenderar de varmt till er också. 
 
Finns på Hööks för 179kr. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|