Veckoplanering

Nu när det är dags att höja fokusen och verkligen förbereda, träna och finslipa inför tävlingssäsongen med Frolle vill jag ha veckorna planerade. Det underlättar verkligen at ha en plan nerskriven någonstans istället för att ha det i huvudet. Dock ska den inte vara så strikt utan det är absolut tillåtet att ändra ibland. Man måste ju läsa av hästen - och även sig själv - hur den känns idag. Kanske är den lite trött efter gårdagen pass? Eller har den stått ute i regn och blåst hela dagen och kanske är lite stel? Har jag haft en jobbig dag i skolan? Känns hästen extra spralig och glad idag? Sånt här måste man ta hänsyn till, för att kunna nå sina mål och ha roligt tillsammans. 
 
Min och Frolles kommande vecka kommer se ut ungefär såhär:
 
Måndag: Lösgörande arbete på banan
Tisdag: Träning för Lena E 
Onsdag: Jogging och ev. klättring i skogen
Torsdag: Skrittas ute i skogen eller vila
Fredag: Tömkörning på banan
Lördag: Trimma på banan - programdelar
Söndag: Trimma på banan - programdelar/uteritt
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|