Lektion för Lena

Som ni vet åkte jag och Frolleman in till ridskolan idag för en lektion för Lena. Jag har inte tränat för henne på flera veckor. Dels på grund av att Frolle fick tillbaka sin sträckning och fick ta det lugnt och dels för att det inte passat med mycket aktiviteter runt omkring. Men idag fick vi äntligen hennes ögon på oss igen och det var välbehövligt!
 
Vi red igenom Lagtävlansprogrammet för ponnyallsvenskan (alltså inte FEI Lag) och LA:P1. Jag kunde inte riktigt det förstnämnda så Lena fick ha papprena bredvid och hojta till om jag gjorde något knasigt. Det var bara detaljer som var märkbara såsom att jag tog i honom i slutet på en skänkelvikning, rakriktningen innan hörnet efter halvvolterna, att han sköt ut högerbogen i övergången från galopp till skritt på medellinjen och storleken på bågen i förvänd galopp. Känslan var i alla fall bra, men det märks att Frolle inte riktigt hänger med i det här programmet. Vi har nog bara ridit det på tävling en gång innan, så jag ska rida igenom det en gång till den här veckan innan tävlingen. I LA:P1 hade vi ett bra flyt och inga missar här heller. Det enda som Lena kommenterade var högerslutan som var rak och öppnorna där han behöver sätta in inner bakben mer vilket vi tränade på efter att jag ridit igenom programmet. 
 
Lektionen gick jättebra och det känns finfint inför helgens meeting. Nu ska jag plocka av kandaret och köra på vanligt träns igen. Det väntar lugna pass för Frolle nu med mycket lösgörande arbete. Jag vill ha honom mjuk, smidig och glad inför Gripen! :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|