Lördag

Hejhej! Alla trötta efter midsommarfirande igår kväll? Jag och min pojkvän åkte hem till min kompis och hennes pojkvän och tittade på film samt åt en massa gott. En ganska lugn kväll för oss med andra ord. Innan det hade vi grillat med familjen och klättrat upp på ett berg med utsiktstorn här i närheten. Det är lite av en tradition i vår familj - att varje midsommar klättra på berg. Jag tycker det är superroligt! Har ni också någon sån tradition i era familjer? :) 
 
Leon har varit mer i luften än på marken den senaste veckan kan man säga. Han har varit riktigt svår att hantera vid in- och utsläpp (det är ju i princip bara då han ska hanteras nu under vilan) att man nästan blivit rädd för honom. Han hoppar iväg, kastar sig om och försöker kuta iväg. Så här går det absolut inte ha det så för att stimulera honom har jag nu börjat promenera honom på vägarna här omkring och pyssla lite med honom, för att han ska få använda huvudet och förhoppningsvis bli mer lätthanterlig sen. Dock är det inte det lättaste att komma ut på en promenad heller eftersom för att kunna göra det måste man först få in hästskrället, haha. Igår när skulle ut och gå med honom fick jag först tag på honom och precis när jag skulle spänna fast grimskaftet sliter han sig, tvärvänder och galopperar iväg. Sen vägrade han komma fram till mig något mer.. Jag blev så trött, så idag innan hästarna ens fått kommit ut borstade jag Leon, satte på tränset och gick ut med honom. Vi gick i skogen bland stock och sten, slalom mellan träden och olika ledarskapsövningar. Det gick förvånansvärt bra faktiskt och jag ger lille Leon en guldstjärna idag! Även om han var spänd och lite ofokuserad så höll han sig vid mig och försökte inte sticka en enda gång. 
 
Frolle kändes riktigt fräsch idag! Jag red på hacket och galopperade mest, i en låg och rund form. I början var galoppen lite kantig men när han slappnade av mer i formen blev den rundare och större. I morgon ska jag och Frolle rida lektion för Lena. Som jag längtat! Det känns verkligen som att det var jättelängesen, och det var det väll i och för sig. Jag kommer förmodligen rida igenom Lagtävlansprogrammet 13 och LA:P1 inför nästa helgs meeting i Strängnäs. Det ska bli fruktansvärt roligt att åka dit! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|