Vad händer sedan?

När jag bad er att komma med tips på vad jag skulle skriva om för några dagar sedan så kommenterade Sara som är en av Frolles tidigare ägare. Hon undrade vad som kommer hända med Frolle senare, eftersom jag blir 18 i år. Jag vet inte om jag skrivit om mina planer kring Frolles framtid här, men oavsett om jag har det eller inte så ska jag göra det nu. Det kanske är flera som undrar? 
 
I år blir jag som sagt 18 år och min ponnytid är över i samband med årets slut. Tänk, aldrig mer tävla på ponnytävlingar. Sorgligt tycker de flesta som fyller 18, men det gör faktiskt inte jag. Det ska bli skönt. Spännande! Och jag tror jag inte ser det som något negativt på grund av att jag har de planer jag har... 
 
Frolle kommer INTE att säljas. Han är ändå sjutton år i dagsläget och har haft ganska många olika ägare och jag kan inte tänka mig en dag utan honom i stallet. Så planen är istället att ta med honom upp på storhästtävlingarna nästa år och några år efter det. Jag kommer alltså fortsätta tävla honom, men som storhäst och med mindre press. Det är ju väldigt enkelt att kunna göra det nu för tiden - alltså att ta upp ponnys till storhäst. När Frolle blir gammal och kanske inte tycker det är lika roligt längre har jag som plan att ha en medryttare på honom eller eventuellt hyra ut honom som läromästare. Men aldrig sälja. Han är alldeles för värdefull för mig för att jag ska kunna göra det, om det inte är för hans eget bästa. Så länge jag kan ge Frolle det han behöver, och lite till, så vill jag göra just det. 
 
Jag hoppas det inte blev för lulligt. Om ni har några vidare funderingar kring Frolle och hans framtid är ni välkomna att kommentera dom här! 
 
 
Ett hel drös med bilder på min tävlingskompanjon och allra bästa vän. ♥


Kommentarer
Postat av: Sara

ÅÅH!! Så glad jag blir!!! De känns så himla bra att veta att han blir kvar hos dig! Han har de så bra hos dig! Jätte kul att ni tänker fortsätta tävla ett tag till! Återigen, du har gjort ett jätte jobb med honom och han är sååå otroligt fin och ser verkligen it att må jätte bra!! Är väldigt glad att han hamnade hos dig!! Jätte kul att följa era framgångar!! Pussa honom från mig!!:)

/ Sara

Svar: Gud vad roligt och skönt att du tycker det! Det värmer verkligen! Jag gör allt för att han ska må så bra som möjligt och det känns verkligen superbra att det märks. Det ska jag göra! Kram :)
Pernilla Hägglund

2014-06-30 @ 17:25:57
Postat av: Erica

Superroligt att läsa att du tänker behålla Frolle å att du har framtida planer för honom. Ni är så otroligt duktiga. Det är även väldigt roligt att se en skymt av honom i hagen på somrarna när jag åker upp till Kännavallen. Stort lycka till i framtiden/Erica (som ägde Frolle när han var liten 😉)

Svar: Jaha, vad kul! Tack så mycket :) Kom och kika förbi någon dag!
Pernilla Hägglund

2014-07-02 @ 10:21:48
Postat av: Malin Ottenbäck

Det låter som en bra plan. Skönt att du inte säljer honom bara för att du inte kan tävla på honom. Att du inte har honom som en "tävlingsmaskin" tänkte jag. Inte för att jag trodde det, men jag vet att det är många som ser sina hästar mer som än "tävlingsmaskin" än en bästa kompis. :)

Svar: Ja, det är lite tråkigt när det är så.. Men samtidigt kan det vara bra att tänka så ibland om man verkligen vill lyckas, men samtidigt vill man ju ha ett starkt band med sin tävlingskomanjon för annars kan det ju gå hur som helst om man inte känner varandra :)
Pernilla Hägglund

2014-07-02 @ 14:42:38
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|