Bra pass idag

Jag kände för att trimma Frolle på banan idag i finvädret och så blev det. Det var så varmt och skönt att jag fick ta av mig fleecetröjan och rida i bara pikén - hur härligt är inte det? Ett annat vårtecken som ni andra hästtjejer kan relatera till är att jag idag svalde den första flugan under ridpasset haha! 
 
Frolle var hur som helst fin. Han tyckte nog också att det var varmt för jag fick ta många skrittpauser då han kändes lite matt stundtals, men det har nog att göra med pälsbytet också. Vi jobbade mest på volt och lösgörande. Innan jag avslutade gjorde jag några uppridningar i galopp med fokus på en stark men samlad galopp och bra halter. Det gick väldigt bra måste jag säga! Det var roligt att sitta i sadeln igen efter två dagar på marken i alla fall :) 
 
Jag beslutade att Leon fick vila idag. Han har ju inte blivit riden på en vecka så det kändes bättre att låta honom gå i in i sin vila direkt, som egentligen skulle börja i morgon. Dock kommer han ju löshoppas på lördag ändå, men det är inget jag direkt kan flytta och ha när jag själv vill så det är bara att köra på. Svullnaden har gått ner ännu lite mer men den är fortfarande kvar. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|