Helt slut

Gud, jag är helt slut efter den här praktikdagen! Egentligen borde jag sitta och plugga nu men jag skjutsar undan det och slår på en film istället, för jag är verkligen dötrött i både kropp och knopp. Ibland måste man få göra så. 
 
Eftersom jag inte tog med Frolle in blev det ganska lugnt på ridskolan. Dom enda uppgifterna jag fick att göra var att sopa och dammsuga långsidesläktaren och rida Berry. Sedan fick jag hitta på lite själv så då mockade jag åt Lenas häst, städade sadelkammaren, tvättade, hjälpte stallpersonalen att ta in hästar och tittade när några trimmade i ridhuset. Efter att jag fått i mig lite mat var jag, som jag alltid är, uppe i stallet med barnen och hjälpte dom göra i ordning sina hästar. Som vanligt var jag även med på deras lektion och hjälpte till efteråt. Det är nog min favorittimme på praktiken, jag var så himla mycket energi av barnen! Dom är alltid så glada och snälla. Det märks också att jag kommit dom närmare också för så fort dom ser mig springer dom och kramar mig! Så gulliga ♥ 
 
Nu ska jag slå på en bra film och bara mysa resten av kvällen. Ha det gott! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|