Tisdag

Goooodmorgon! Jag har börjat denna tisdag på allra bästa sätt. Jag gick upp kvart över sju och gick direkt till stallet, gjorde i ordning Frolle och red ut tillsammans med honom. Så himla mysigt ♥ 
 
När jag skrittade fram honom kändes han lite stel från igår, men det är förståeligt. 1 timme och en kvarts träning var det igår med nya övningar för hans lite svagare muskler så lite träningsvärk räknade jag med. Allt eftersom mjuknade han dock och sedan kändes han riktigt fräsch. Jag red på hacket och joggade honom i en låg, lång och rund form mest i galopp. Han fick frusta ut och röra sig genom hela kroppen :) 
 
Nu ska jag äta frukost, min mage vrålar efter mat haha. Man känner verkligen att man inte har samma energi och styrka när man inte har ätit något innan man går ut och rider! Men nu ska energin fyllas på så jag orkar med en hel dag på praktiken :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|