Äntligen lite medvind

Äntligen börjar jag känna lite medvind igen. Exet är mycket piggare nu och går på Hippotrim istället för penicillin för att vi ska slippa oroa oss för att han ska få en chock. Hippotrim är en pasta som ges med en spruta i munnen och Exet verkar inte tycka att det smakar allt för konstigt. I morgon kommer veterinären ut och tar ett nytt blodprov samt för en allmän check av honom. Förhoppningsvis kommer provet också visa på att han nu mår bättre! 
 
Leon är lite väl pigg. Han har energi så det räcker och blir över, och nu verkar han vara ganska less på livet i sjukhage. Han busar runt, stegrar och kickar för minsta lilla vindpust! Såret var ganska fuktigt i måndags när jag bytte bandage och imorgon när vet kommer ska jag byta igen och passa på att få det kollat. Leon har i alla fall inte ont och haltar inte, det är det viktigaste. 
 
Frolle har gått riktigt bra i två dagar nu. Igår red vi lektion för Lena E på kvällen och det gick verkligen kanonbra! Lena hade planerat övningar inspirerade av Charlotte Dujardin och de var superbra. Frolle var ihop redan från start och jag hittade ett dragläge som varit på vift ett bra tag nu. Jag behövde liksom inte sitta och nöta med skänklarna och kunde ha ett lätt stöd med sug i handen. Han kändes jättefin och det tyckte även Lena! Han fortsatte på det spåret idag på våran uteritt. Frolle var jättepigg! Det var så roligt. I morgon ska vi rida på någon härlig åker och bli fotade av Erica, så håll utkik efter nya och fräscha bilder sen. 
 
Min dator är trasig! Eller ja, det är förmodligen laddaren som är trasig.. Som tur är får jag låna Fredriks dator men jag har ju inga bilder på den så det kommer bli klent med det nu om jag inte får tag på en ny laddare eller om ett mirakel händer. Jag ska göra mitt bästa att blogga från iphonen i alla fall, men nu vet ni varför det blir lite dålig uppdatering.. :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|