Puh!

Jag har precis tagit en varm dusch efter ett sjukt skönt spinningpass. Mina ben var riktigt trötta efteråt och svetten rann! Jag börjar komma in i en rutin med min egna träning nu så det känns skönt. Det är ju oerhört viktigt att man tar hand om sin egna kropp - lika som man tar hand om sina hästar. Man slarvar lätt men för att kunna satsa tror jag att det är en stor del som spelar in. 
 
Jag red Frolle i morse innan skolan. Vi red ute på grusvägarna idag och rullade på i galopp nästintill hela passet. Frolle var positiv och framåt! Han gillar ju att få brassa på så jag tror det gjorde honom gott. Igår gick han superbra på lektionen för Lena E där vi hittade ett nytt knep för att få ihop hans långa kropp - framdelsvändningar. Jäklar vad fin han blev av dom! Kul att hitta nya lösningar, tycker jag. :) 
 
Jag tänkte skriva ett separat inlägg om hur det ligger till med Leon i nuläget. Kortsiktiga och långsiktiga mål och hans upplägg. Jag känner att det är dags för en uppdatering och eftersom jag inte skrivit särskilt mycket om passen det senaste kan det behövas, för både min och eran del. Så håll utkik efter det! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|