Uteritt

Idag var jag och Leon ute på vår andra uteritt på egen hand! Det gick hur bra som helst. Jag blir så imponerad av lille Leon som är såååå duktig. Vi red i alla tre gångarter och jäklar vad han visade sina kvaliteter! Lite naturlig bjudning får verkligen fram det där lilla extra. Han blev inte särskilt rädd för något, men hoppade såklart till då och då och gick lite på snedden. Men det är helt okej, han är ju ändå bara tre och har inte varit med om så mycket ännu. 
 
Frolle red jag på åkern idag med fokus på lösgjordhet. Vi jobbade med galoppombyten idag och det gick superbra! Han blev riktigt svettig och gick igenom hela kroppen. Superduktig även han! 
 
Nu ska jag och Fredrik åka en sväng till Ica och köpa med oss olika ostar, kex, frukt och lufttorkad skinka. Vi tänkte göra en ostbricka och mysa till det lite framför en film ikväll! Mamma och pappa är bortbjudna på middag så det passar perfekt. Hej så länge! ♥
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|