En bra tävlingsdag

Jag är jättenöjd med min och Frolles insats på tävlingen idag. Vi kämpade på och jag hade en jättebra känsla i både FEI Inledande och LA:P1. Han kändes mjuk, energisk och positiv - vilket jag inte känt hos honom på jättelänge. Så det var verkligen skönt att det gick bra idag! Tyvärr tyckte inte domarna detsamma som mig idag. Procenten var inte alls bra, så jag ska studera filmerna nu och granska protokollen samtidigt för att försöka se det domarna ser - och som jag tydligen inte känner. Dock var domarna ganska hårda idag, det var ju ändå andra elitomgången så då ska det vara högre krav naturligtvis. 
 
Jag fick 59,3% i FEI Inledande och 63,2% i LA:P1. Jag var reserv i laget denna omgång så jag fick heja på från läktaren, och det gick ju bra det med. HRPK vann! Så nu har vi en chans att komma till Lag SM - allt hänger på sista omgången som går i Högbo. Det står mellan oss och Segersta SR, vi har varsin andraplacering och vinst i bagaget. Det kommer bli otroligt spännande! 
 
Nu ska vi trimma program och detaljer för att kunna prestera så bra som möjligt i Högbo, även om FEI Inledande inte är ett särskilt smickrande program för Frolle. Långa diagonaler är inte hans grej, men vi ska göra det bästa utav det och träna, träna, träna! :) 
 
 


Kommentarer
Postat av: Julia

Ni är så fina!!

Svar: Åå, tack så jättemycket!
Pernilla Hägglund

2014-09-28 @ 21:09:42
URL: http://juliastegfeldt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|