Veckoplanering

Måndag: Skrittrunda med Frolle // Ridning på åkern med Leon
 
Tisdag: Lektion för Lena med Frolle // Ridning på åkern med Leon
 
Onsdag: Uteritt med Frolle // Promenad med Leon
 
Torsdag: Uteritt med Frolle // Ridning på åkern med Leon
 
Fredag: Uteritt med Frolle // Leon vilar
 
Lördag: Nicoler rider ut med Frolle // Leon vilar
 
Söndag: Nicole rider ut med Frolle // Leon vilar
 
Som ni ser så är det bara uteritter som gäller för Frolle nu resten av veckan. Det beror på att han inte alls kändes särskilt motiverad igår på lektionen för Lena. Jag måste backa av och sänka kraven på honom. Han har gått väldigt mycket på banan nu det senaste med högre krav så jag tror han behöver en "nystart" i skogen helt enkelt. Få lite motivation, bli uppmuntrad och även han få en mer naturlig bjudning. Det upplägget tror jag låter bra för honom nu!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|