Över förväntan

Jag var faktiskt riktigt nervös i morse på vägen till tävlingsplatsen. Jag gick in med noll förhoppningar och jag trodde faktiskt att Leon skulle stå mer på två ben än fyra, men han skötte sig verkligen över förväntan! 
 
Innan jag börjar med att berätta om tävlingen måste jag bara berätta att när jag skulle ta in Frolle igår så gick som alltid fram till Leon först och gosade en stund. Då såg jag att han hade dragit av sig en sko! Fan också... Pappa försökte få tag på min hovslagare hela kvällen och halv nio fick vi svar att han kunde spika på en ny om vi kom till honom i Hudik. Jag hade precis badat Leon så det var bara att slänga på ett fleecetäcke och lasta för att sedan åka till Peter. Vi kom hem strax efter tio och då hade han en ny sko och utan brodd på alla fyra. Gud vilken tur att Peter kunde ställa upp sådär i sista minuten en lördagkväll, annars hade han fått sprungit med tre skor och det är ju inte optimalt. Det ordnade sig i alla fall! 
 
Leon stod snällt på stallgången i morse och njöt verkligen av att bli ompysslad och knoppad. När vi lastade gick han raka vägen in utan linor eller hjälp (det gjorde han igår också när vi skulle åka till hovisen!!) vilket förvånade oss alla! Äntligen börjar det ge med sig liksom. När vi kom fram till tävlingsplatsen lastade vi ur direkt eftersom att han är ganska vild inne i transporten. Han fick spana in området och sedan gjorde vi i ordning honom i lugn och ro. På framridningen när jag skrittade fram honom för hand var han väldigt på tårna men lugnade sig ändå ganska snabbt. När jag satt upp sedan fick jag honom ganska avspänd och lyhörd! Inne i collectingring var han först väldigt spänd men slappnade av efter hand. Inga problem att gå in på banan men där inne var det lite läskigt med publiksidan och även en port vilken det hängde ett rep på. 
 
Programmet gick över förväntan! Han var såklart ganska spänd och vinglade en del. Haha, han var till och med på väg ut från banan och rev ner staketet. Tur att domaren var snäll (hon vet dessutom hur Leon är och att han bara är 4 år) och lät oss fortsätta ändå! Vi fick bara lägga en volt och vänta på att en funktionär ställt upp staketet igen. Det som jag är mest nöjd med är höger galoppfattning! Han som har haft svårt för höger galopp över huvud taget och gör en mjuk och fin övergång på tävlingsbanan, det var roligt! Sedan så är jag såklart galet nöjd med att vi kom igenom programmet över huvud taget - på alla fyra ben. Vi var hela tiden på väg framåt och det kändes bara positivt. 
 
Med mer rutin kommer det här bli så himla himla bra, det lovar jag er! Just nu får jag nypa mig i armen av bara det här. Jag fick liksom glädjetårar efter hälsningen! Det är verkligen en häftig känsla att veta att jag gjort i princip allt själv med honom - inridning och utbildning. Världens bästa Leon ♥
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gratulerar till en strålande tävlingsdebut! /Sophia

Svar: Tack Sophia!! :D
Pernilla Hägglund

2015-04-19 @ 16:23:29
Postat av: Malin

Åh vad roligt för er! Jag skulle tro att ni kommer komma långt inom dressyren! Då han redan är så otroligt fin, du har gjort ett grymt jobb med honom! :)

Svar: Superroligt!! Åå, vad snäll du är. Tack, jag blir så glad!
Pernilla Hägglund

2015-04-19 @ 16:32:38
URL: http://tildaomalin.blogg.se
Postat av: Jennifer

Vad kul att det gick så bra!

Svar: Ja, verkligen!!
Pernilla Hägglund

2015-04-19 @ 17:10:26
URL: http://www.jenniferdressage.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|