Jag har fått jobb!

ÄNTLIGEN kan jag berätta... Jag har fått jobb! 
 
Som ni vet har jag varit några vändor till Stockholm nu under slutet av sommaren. Vad jag gjort då är: provjobbat! Jag har varit i tre olika stall och provat på, trivts jättebra i alla tre men där jag var sist fattades liksom inget. Det kändes så bra, helt enkelt! 
 
Jag har alltså fått jobb hos Helena Reje. Helenas stall, "Stall Reje", ligger strax utanför Knivsta i ett jättemysigt område. Det finns två stall i ett - ett inackorderingsstall och så Helenas med fem hästar i träning. På anläggningen finns det en gemensam utebana för hoppning, ett gemensamt ridhus, en gemensam travbana (som inga travhästar är på), Stall Reje's egna skrittmaskin och Stall Reje's egna nybyggda utebana. Det finns en hel del hagar - kuperade gräshagar, planare gräshagar och mindre paddockar med grus. Helena tränar dessutom för Tinne Vilhelmsson på Lövsta Stuteri (minns ni att jag hade praktik där en månad förra året?) en gång i veckan och förhoppningsvis kommer jag kunna följa med på en del av dom träningarna! Jag följde faktiskt med dit nu när jag provjobbade och det var superroligt. Lövsta-tjejerna var lika glada och pratsamma som alltid och jag fick passa Tinnes valp som typ var den sötast jag någonsin sett... Och träningen för Helena gick kanon! 
 
Jag trivdes som fisken i vattnet och klickade verkligen med Helena! Det känns som att vi har samma tänk och verkligen kan lära av varandra. Det känns som att det är hos henne jag har dom rätta förutsättningarna för att kunna utvecklas och ta mig vidare! 
 
Det enda som saknas för att jag ska kunna börja är just nu ett boende. Vi letar som dårar men det känns ganska svårt faktiskt. Hur som helst så kommer jag flytta så fort vi hittat ett boende i alla fall. Fredrik kommer förhoppningsvis flytta in med mig (annars bor hans mamma och pappa 40 minuter bort där han i så fall kommer bo tills vi hittat något åt oss båda) och Leon följer såklart med! Han kommer till en början stå i en box i inackorderingsstallet som det ser ut just nu, men det ligger vägg i vägg med Stall Reje så det är verkligen inte några problem. 
 
Alltså jag vill bara flytta dit och börja jobba nu med en gång, men innan jag kan göra det är det en hel del som ska ordnas med boende och packning. Ni får hålla tummarna med mig att det ordnar upp sig snabbt!! Det här är verkligen ett stort steg på vägen mot mina högsta mål och drömmar... 
 
 
På bilden ser ni Helena och en av hennes hästar!
 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh vad kul. :D Grattis & Lycka till!

Svar: Jättetack, det ska bli fantastiskt roligt!!
Pernilla Hägglund

2015-08-31 @ 14:01:58
URL: http://www.jenniferdressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|