En dag hemma

Hallå!! Här ekar det tomt, förlåt för det. En snabbisupdate: Frolle pulsade i djupsnön på ridbanan i söndags (som jag egentligen bör skotta) så igår skrittade vi bara ut. Han har fått en överansträngning i en has första vintern jag hade honom så jag är väldigt försiktig med pulsandet. Leon har bara blivit ompysslad första viloveckan men nu ska han börja promeneras! 
 
Jag är hemma idag. På tisdagar har jag bara en lektion i skolan vilket innebär att jag sitter ca dubbelt så lång tid på tåget än vad jag sitter i skolbänken, och idag på lektionen skulle vi bara jobba med en inlämningsuppgift vilket jag lika gärna kan göra hemifrån. Jag är väldigt glad att jag har så bra självdisciplin (även om lärarna kanske inte är det största fanet av plugg hemifrån, hehe) så att jag kan plugga hemifrån vid dessa tillfällen! Så hela förmiddagen ska jag lägga åt plugg, plugg och plugg. Jag har en del saker att göra som jag missade första veckan den här terminen när jag var sjuk, så det är bara att stänga ner alla sociala medier och låta tangenterna glöda. 
 
Under dagen ska jag även göra stallsysslorna, pyssla om och promenera Leon och ikväll är det lektion för Lena med Frolle. Nej, nu är det dags att sätta fart! Vi hörs sen. :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|