Puh!

Jag har precis landat framför datorn efter ett tufft skivstångspass på Friskis! Den här gången ska jag smörja in mig ordentligt med arnika (lånar Frolles, hehe) för träningsvärken jag fick förra veckan var inte nådig. Dessutom är det inte optimalt med träningsvärk då vi ska göra Interna Hästskötarexamen på skolan på fredag.. Upp till bevis, arnikan! Hur som helst så var det en annan ledare än förra gången idag så hon körde på lite annan ordning så jag fick inte riktigt ihop det med vikterna, men jobbigt var det ju ändå. :) 
 
Åå, i morse var det så fint när jag red Frolle! Haha, känns som att det alltid är fint på himlen när jag rider numera. Hoppas det inte blir tjatigt med alla "himmelbilder", men det är ju verkligen kvalitetstid på högsta nivå. Jag älskar att rida på morgonen, jag fylls med massor av positiv energi och har sedan hela dagen framför mig. Dock tar det alltid emot lite att kliva upp men så fort jag kommit ut till stallet är jag pigg som en nötkärna! Är det så för er med? 
 
I skolan hade vi bara entreprenörskap som vanligt men jag kom dit lite tidigare så jag gick och lunchade med tjejerna. Hela lektionen idag jobbade vi med visitkort till företaget och det blev riktigt bra! Vi kommer dela ut dom på våra säljtillfällen. På vägen till tåget sen ringde chefen från ett företag som jag sökt jobb på och nu har jag en arbetsintervju inbokad. Kul! Känner mig så vuxen, haha.. 
 
Förresten! Har ni några önskemål eller förslag på vad jag kan blogga om? Jag känner mig lite tom på inspiration speciellt nu när Frolle tar det lugnt och det inte finns särskilt mycket att skriva i hästväg. Kommentera i så fall så blir jag glad. :)
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|