Ett sent hej!

Oj, första riktiga inlägget den här helgen.. Jag skäms! Men som ni vet var jag ju hos Felicia igår och kom hem på eftermiddagen igår efter att ha hjälpt min syster Madde och mamma att köpa tyg. Då gick jag raka vägen till sängen och sov någon timme och kvällen spenderade jag i stallet. Det var snöstorm ute så hästarna fick komma in tidigt och på grund av vädret fick Frolle och Leon en vila. Dom var så lyckliga över att få komma in så att gå ut i ovädret igen kändes rätt taskigt. 
 
Idag däremot red jag båda två! Jag och Frolle var ute i skogen ganska länge. Det har snöat så pass mycket så underlaget på vägarna var perfekt, vilket det inte har varit på länge. Så äntligen kunde vi galoppera långa sträckor! Frolle tyckte det var jätteroligt. 
 
Leon skrittade jag ut på. Han var full av energi men inte sådär tjurig som han varit ett par gånger nu! Det verkar som att han erkänt sig besegrad och accepterat mig som ledare även från hans rygg. Dock testar han lite ibland och försöker säga ifrån men jag ger mig inte i första taget. Vi travade någon kortare sträcka också och han kändes kanonfin! 
 
Nu på kvällen har jag varit iväg på jympa och sedan hann jag även med att skotta ridbanan, så nu är den platt och snöfri igen! Men nu måste jag gå och lägga mig så jag orkar med skolan imorgon. Såå himla tråkigt att jullovet är slut men det ska samtidigt bli jätteroligt att träffa tjejerna! Förhoppningsvis kommer jag finna lite tid till att uppdatera er bättre under veckan. Ni märker! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|