Frolle igår

Som ni kanske ser på bilderna är mina skänklar ganska oaktiva, ligger inte riktigt an och hälen har åkt upp lite. Det beror alltså på mina stövlar som är sjukt obekväma nu när dom är nya och inte formade efter mina ben och fötter.
 
Frolle kändes ändå bra men lite spänd på grund av underlaget. Under snön var det väldigt halt så vi fick ta det lugnt och hålla oss på nedre delen av ridbanan där det inte är lika lurigt. Han var mjuk och fin och lyssnade bra på mina hjälper, även om jag skulle önska tydligare övergångar - men som sagt ville jag inte kräva för mycket så det skulle bli fara för oss. Han har varit väldigt fin hela veckan och vi har kunnat gå ett steg framåt i samlingen i galopparbetet! Hans galopp har verkligen blivit rytmisk och "markerad" av det jobbet så vi ska fortsätta med det. Nu väntar en helg med bara lösgörande arbete för Frolle. :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|