Måndag

Hej på er! Idag är det måndag och början på sista veckan av mitt jullov. Känns sådär, men det ska som alltid bli jätteroligt att vara med tjejerna igen nästa vecka! Vi har alltid så roligt tillsammans, även om andra kan uppfatta oss som väldigt "bitchiga" mot varandra, haha. Hur tusan ska jag klara mig från att träffa dom varje dag i skolan efter studenten?! 
 
Hur som helst.. Idag har jag suttit nergrävd i körkortsböckerna typ hela dagen. Så himla tråkigt men så värt det! Jag gjorde alla övningstest i morse och nu ikväll har jag gjort alla faser. Jag blev godkänd på allihopa på första försöket så nu är jag redan på repetitionen! Det lönar sig alltså att plugga ändå, haha.. Förutom det så har jag varit till ridhuset en sväng och ridit Buttler. Han var ganska stel och spänd idag. Det märks så väl på honom att det har varit dåligt underlag och att Erica inte kunnat rida igenom honom ordentligt på grund av det. Hur som helst så låg fokusen på att få loss honom åt höger och lugna huvudet på honom. Jag jobbade med framdelsvändningar, bakdelsvändningar, böjda spår och mycket skänkelvikningar. Mot mitten av passet släppte en del spänningar och han frustade fint! Då när han var mer lösgjord kunde jag tänka mer på ha allt "på plats" i skänkelvikningarna. Han vill gärna förböja nacken och hamna efter med rumpan. Då måste man vara tydlig och vara supernoggrann med att han är spikrak! Det tyckte Buttler var jobbigt så jag fick hela tiden hjälpa honom med rösten. Det blev han fin av! Erica kommer lägga upp en hel del bilder från ridpasset så kika in på henne blogg HÄR
 
Nu ikväll har jag jobbat Frolle på ridbanan. Vi har bara skrittat ut på lång tygel i några dagar nu och det tror jag Frolle har uppskattat, så idag var han positiv och arbetsvillig! Vi skrittade såklart bara idag också med tanke på isen men det kan vara bra att lägga hela pass åt bara skrittarbete ibland också. Prio ett idag var en lång, låg och rund form och en aktiv skritt, även om jag kortade den i t.ex. skrittpiuetter och framdelsvändningar. Det gjorde Frolle superbra. Han kändes väldigt mjuk och följsam. Vi la mycket fokus på halter och ryggningar idag. Han har börjat acceptera ryggningarna nu och är inte lika spänd och tveksam. Sedan jobbade vi även med öppnor, skänkelvikningar, slutor och tempoväxlingar. Han gjorde allt så bra idag! Guldstjärna ♥
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag äntligen sova! Jag är så himla trött hela tiden nu.. Hoppas det vänder innan skolan början igen :) Godnatt!
 
 
Lånar Ericas bild på Buttler som hon tog idag utanför ridhuset! Svettig och ganska nöjd kille. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|