HEJ

Heeeeej! Jag är hemma nu och allt rullar på i full fart. Jag kom hem sent i torsdags och sprang raka vägen till hästarna! Som jag saknade dom. Men som ni vet fick jag ju andas lite häst ändå några dagar vilket var tur. Berättar mer om det när allt är 100% klart. :) 
 
I fredags jobbade jag först och sedan spenderade jag kvällen i stallet innan jag åkte till stan för att gå på Hudikkalaset med Felicia och två av hennes kompisar. Norlie & KKV och Vigiland var höjdpunkterna, och såklart langosen! Jag kom vid tre på natten och gick upp och jobbade lördag. 3 timmars sömn gick ju det med, haha. Innan var jag som sagt i stallet. Frolle checkade jag av på ridbanan. Jag fokuserade på en lång och låg form, få övergångarna att gå igenom kroppen i bibehållen form och att han skulle gå i ett lugnt tempo och vila på steget. Han kändes riktigt fin så cred till Saga som ridit honom när jag varit borta. Det märktes att hon lagt ned tid och varit noggrann! Efter passet på Frolle var det ÄNTLIGEN dags för Leons första pass efter sommarvilan. Jag valde att tömköra honom. I början var han lite platt och kort i steget på grund av spändhet men allt eftersom slappnade han av och kunde ta mer tid i varje steg. Han verkade tycka det var roligt att gå igen! 
 
Igår joggade Frolle i skogen. Han har lösa skor så han får ta det lite lugnt till imorgon då hovslagaren kommer. Leon fick gå under ryttare och det var sååå roligt att sitta på honom igen! Som i fredags var han lite spänd och kort i början men jag redde ut det bra och han var riktigt fin i slutet. Han har lite svårare att böja sig runt höger skänkeln och faller gärna inåt men efter några varv i trav på volten så förstod han vad jag ville och släppte till. Jag fick en riktigt härlig känsla och han sökte sig framåt/nedåt! Efter någon minut i den känslan avslutade jag. Han verkade väldigt nöjd med sig själv efteråt! 
 
Idag är jag ledig så idag blir en pysseldag. Har mycket att packa upp och tvätta. Jag ska prova täcken på hästarna, rida, tvätta hästgrejer, fixa stallet och så vidare. Dessutom har jag och Fredrik varit tillsammans i två år idag så vi ska fira senare när han slutat jobbet. En bra dag med andra ord. ♥
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|