Lördag

Godkväll! Jag är mitt upp i all packning inför Gotland. Det är mycket som ska med - vanliga kläder för både sol och regn, lakan, skor, ridkläder (mer om det när jag kommer hem igen..) och en massa småsaker som dator, kamera, laddare och så vidare. Dock måste jag faktiskt säga att jag är bra på att packa efter alla tävlingsmeetings eftersom det då är extremt vitkigt att varenda liten pryl är nedpackad. 
 
Nog om min packning, haha.. Idag har jag haft fullt upp, som vanligt alltså! Jag jobbade halv sju till halv fyra och direkt efter det åt jag middag och gick sedan ut till stallet. Jag mockade, packade hö och tog fram allt som Saga ska ha för att det ska bli så enkelt som möjligt. Jag uppdaterade foderstaterna på whiteboardtavlan, tvättade schabrak och benlindor och gjorde i ordning kraftfoder. Sedan var det dags för ett ridpass på Frolle. Vi red på ridbanan idag och det fanns en hel del att gå igenom. Han sitter alltid fast lite i sin högersida men idag var det extremt, men jag fick i alla fall till det någorlunda mot slutet. I början blev jag irriterad eftersom att han varit fin så länge nu men då fick jag stanna upp, räkna till tio och tänka på att det faktiskt var längesen och att det helt enkelt kanske var dags för ett bakslag. Jag planerade snabbt om och fokuserade på att göra passet intressant, roligt och varierande. Jag utgick från en 20-metervolt på mitten och blandade in övergångar mellan skritt och trav, små volter inåt, små volter inåt, fyrkantsstänk, skänkelvikning, öppna på delen av volten mot staketet, övergångar mellan trav och galopp, variation av ställningen och så vidare. Det hände något nytt hela tiden och det gjorde att jag slappnade av och inte fastnade i vänstertygeln. Frolle blev bättre och bättre. När jag travade av kändes han fin! Efter passet fick han gå in i sin box för kvällen, masseras med arnika och bli ompysslad som vanligt. 
 
Sedan var det Leons tur! Jag spolade av benen och sedan lasttränade jag honom. In, ut, in och ut i transporten med kontroll på varje litet steg han tog med sänkt huvud. Det gick fantastiskt bra och jag vågar faktiskt säga att jag tror det kommer gå galant att lasta honom själv i framtiden! Han verkar stormtrivas i den nya transporten och tvekar inte en sekund. Kul! 
 
När stallet var klart fikade jag med mamma och jag provade göra en islatte, och guuud så gott det är. Man får nästan "kall-oboy-känsla", haha. Jag måste göra det fler gånger! Nu ska jag packa klart och hoppa i sängen. Klockan ringer strax efter fyra imorgon - Frolle ska ridas innan jag börjar jobba. Vi hörs imorgon! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|