Regn och åska

Den här dagen har bjudit på konstant regnande och även en hel del åskande. Vid halv ett tog jag inte alla hästarna för jag tänkte att dom kunde behöva torka lite innan det var dags att rida, men precis då bröt världens åskväder ut och det fortsatte i flera timmar. Jag hann i alla fall få in dom innan och lilla Leon blev jätterädd av dundret..
 
Min planering fick ändras och istället för ridning tog jag fram alla mina täcken och provade på Leon och Frolle - vem som kunde ha vilket och vad som behöver köpas till. Det tog sin lilla stund och efter det plockade jag fram saxen och friserade bådas manar och ben. Så nu ser dom prydliga ut igen, som det ska vara! Dock får jag fortfarande inte klippa bort toffsarna i Leons öron men vi jobbar på det. Han ser ju fööör roligt ut.. 
 
Nu har jag precis beställt lite nödvändiga grejer från Hööks som behövs inför hösten och snart ska jag och Fredrik ut och äta. Först ska jag fräscha till mig lite och samtidigt försöka hinna med att plocka lite i mitt rum. Det ser ut som ett bombnedslag!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|