Glad midsommar!

Fredag, midsommar och jag är ledig. Solen kikar till och med fram då och då. Härligt! 
 
Jag hade sovmorgon i morse till 9 ungefär. Den tiden brukar vara lagom för mig, inte för tidigt och inte för sent. När jag vaknade gick jag och tog ut hästarna och sedan åt jag frukost med mamma och pappa. Sedan gick jag ut till stallet och fixade stallsysslorna. Jag tog även tag i tvätten, hämtade mer halm och körde in en ny hösilagebal i upprullaren. Dessutom sopade jag i hörummet! Jag hatar verkligen när det ligger massor av halm/höstrån över hela golvet.. Det ser så himla ovårdat ut. Men det är inte lätt att hålla rent dock, det är ju alltid några strån som hamnar på sidan när man packar påsarna. Oundvikligt! 
 
När jag var klar med stallet gick jag ner till hagen och hämtade in Frolle. Han var lite på hugget på stallgången idag och även på ridpasset! Han ville gärna galoppera på fortare än vad jag ville men jag fick ge med mig lite där, haha. Vi red ut idag på en väldigt härlig runda. Det var varmt i luften (typ första gången jag red utan jacka på jättelänge haha), fåglarna kvittrade, grusvägen var perfekt mjuk efter gårdagens regn och det doftade så himla gott på vissa ställen. Även om jag älskar att rida på ridbanan och trimma på rörelser, program och slipa på detaljer så finns det ingenting som klår en uteritt på sommaren! Det är bra för både kropp och knopp hos både ryttare och häst att variera mellan ridbana, skog och vägar tycker jag. En riktig energipåfyllning! 
 
Frolle kändes hur som helst fräsch och fin! Jag tyckte speciellt att hans trav var väldigt härlig att rida i idag. Det kändes som att han tänjde ut stegen och hade mer schvung. Kul! I morgon ska vi bara skritta och sedan är det dags att ladda upp för meetinget i Strängnäs nästa vecka. Vi åker på torsdag och tävlar fredag, lördag och söndag. Jag längtar!! 
 
 
En bild från första året vi var i Strängnäs. I år är fjärde året i rad som vi åker till deras meeting! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|