Hej!

Hej! Jag har precis fikat och ska strax traska ut till stallet. Morgonen och förmiddagen har jag spenderat i ladugården med mamma och jag har även åkt och hämtat höns med pappa. Det är lite stressigt här hemma idag - jättemycket har bestämt sig för att gå sönder och dessutom är det mycket annat som är inplanerat. 
 
På mitt schema för resten av dagen står det: Rida Frolle, mocka och fixa stallet, åka och hämta bilen, hämta ut ett paket från Zalando, köpa hem mat och åka till ridskolan med Leon. Sedan tänkte jag försöka hinna äta och andas också, men det får vi se om jag hinner med.. :) 
 
Igår red jag Buttler förresten! Han kändes jättefin och oj vilken skillnad det är på honom om man jämför med ett år sedan. Han har blivit mycket starkare, stadigare och balanserad. Lite för tung i handen fortfarande men det kommer komma med tiden då han orkar bära sig mer! Han har haft en period då han släppte bettet och stödet förut, och det är i princip borta nu så det är jättebra. I skritten provade vi att göra några slutor som han gjorde helt ok. Han behövde mycket extra energi och beröm för att förstå, och så är det ju alltid när man ska lära hästarna något nytt eller tänjer på gränserna. I traven jobbade vi med öppnorna mest och försökte hitta en jämn tvärning och bra böjning. Här han utvecklats mycket, och på kort tid! Erica tar år sig alla tips bra! 
 
På kvällen igår åkte jag till ridhuset med Frolle. Jag var lite för bekväm för att ta ner honom på ridbanan som är jättekletig. Allt blir lerigt, blött och hovarna sugs fast så det kändes skönt att åka till ridhuset istället! Frolle kändes kanonfin. Han var jätteduktig! Erica fotade så håll utkik efter bilder. :) Nu ska jag svira om till ridkläderna! Vi hörs. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|