Ny vecka

Hej på er! Jag har precis landat framför datorn efter en fullspäckad dag. Jag fick skjuts av Fredrik till Gävle i morse när han ändå skulle åka hem, så det var jätteskönt att inte behöva stressa till tåget. Vi hade en ganska lugn dag i skolan - frågesport i religion och sedan ett prov i historia som gick relativt snabbt. 
 
Jag kom hem ungefär halv fyra idag. Då kastade jag i mig middagen och sedan gick jag ut till stallet. Jag fick verkligen hetsrida idag och som tur var hade Frolle ett lugnt joggingpass i skogen inplanerat. Jag brukar hålla dom passen ganska korta och med mycket galopp i lång och låg form för att han ska få "skölja ur" och frusta ordentligt. Jag red barbacka på hacket och han kändes finfin! Extra noga med dessa pass är det just efter en tävlingshelg för att han ska bli avslappnad, få massor av energi och bli glad i kroppen. 
 
Hur som helst hade jag lite bråttom för att jag skulle åka in till stan och springa blodomloppet tillsammans med Jennie och Erica! Vi har tränat för detta ett bra tag nu och jag har sprungit flera gånger i veckan. Min kondition har verkligen förbättrats och dom 5 kilometrar som vi sprang idag kändes inte alls särskilt jobbiga. Det gick väldigt lätt och det var superkul! Vi sprang på ganska exakt 30 minuter och jag kom på plats 424. Efteråt fick man medalj, en tröja, banan, kexchoklad och varmkorv. Supermysigt verkligen! 
 
Nu ska jag strax gå och lägga mig. Jag har inte fått så mycket sömn i helgen med tidiga morgnar och sena kvällar. Sa jag förresten att jag satt och skrev protokoll i lördags efter min start i SEX timmar?? Det var nationella klasser så det var verkligen jobbigt för hjärnan att hinna med att kommentera varje moment. Men det var jätteroligt och tiden gick ändå ganska snabbt, så så farligt var det inte! Nej, nu måste jag sova. Godnatt! ♥
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|