Hösttrött

HEJ! Här ekar det tomt.. Ledsen för det! 
 
Alltså jag är så HIMLA trött nu. Det känns som att jag skulle kunna sova hela dagarna om jag fick, men det går ju såklart inte. Det måste bero på höstmörkret och kylan som börjar smyga sig på nu, även om jag tycker att det är väldigt mysigt. Hur som helst så var det väldigt skönt att vara hemma en vända i helgen! Jag åkte och hälsade på Frolle några timmar och klippte honom. Han var lika fin och underbar som alltid, och nu ser han ut som tävlingsponny igen när pälsen åkte bort!
 
Leon är igång igen efter förra veckans vila och vi har verkligen kunnat börja där vi slutade! Jag red lektion för Helena igår och det gick superbra. Vi höll passet kort men intensivt och fokuserade på att bara checka av det vi jobbat med innan hans korta paus. Inga konstigheter med andra ord, och Leon kändes väldigt positiv till att börja arbeta igen! Han såg riktigt glad ut på stallgången när jag sadlade. :) Idag gick han i skrittmaskinen och såhär ser hans resterande vecka ut: 
 
Onsdag: Helena rider 
 
Torsdag: Uteritt
 
Fredag: Lektion
 
Lördag: Vila
 
Söndag: Skrittmaskinen/Promenad
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|