Inspirerad

Igår var det full fart på Stall Reje. Tisdagar brukar alltid vara det just för att vi åker till Lövsta på eftermiddagen. Igår var det Humlans tur, men innan vi åkte fixade jag stallet med hjälp av Kjell. Helena red Hirten, Lindy och Bruce och jag longerade Leon. Humlan fick sina ben schamponerade och hovar skrubbade, ryktades och lindades. 
 
Helena och Humlan såg riktigt fina ut igår på träningen för Tinne! Jag filmade och myste med Molle som sov i mitt knä. Det är så otroligt roligt och lärorikt att följa med på Helenas träningar! Jag snappar upp allt som Tinne säger, tittar på ridningen och analyserar. Dessutom försöker jag dra likheter/motsatser till Leon och min ridning och ta till mig tipsen som hon delar med sig av. På vägen hem från träningen bollar jag och Helena om det Tinne sagt och drar en slutsats. Det är helt enkelt väldigt utvecklande för mig! 
 
Inspirationen lär flöda vidare kommande dagar. På fredag ska vi åka på programträning för Lars Andersson (fyrstjärnig internationell dressyrdomare - "domarnas domare") genom Tantkalaset. Jag hänger med och kommer troligtvis skriva protokollet när Helena rider! Dessutom kommer vi titta på övriga ekipage och lyssna på Lars kommentarer. Nästa vecka är det 3 (!!) Tinne-dagar. På tisdagen är det den vanliga träningen och därefter är det två dagar med Tantkalaset på Ledingenäs. Jag kommer förhoppningsvis kunna titta på alla tre träningar, vilket skulle vara fantastiskt roligt och lärorikt! Snacka om inspo-vecka... 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|