Söndagens tävling på Frolle

I söndags tävlade jag Frolle som ni vet, trots att jag lånat ut honom på foder till Saga. Vi var tvungna att hoppa in i elitlaget som jag inte ens anmält intresse till i år, men det var krisläge helt enkelt. Jag kände mig väldigt oförberedd såklart, men samtidigt väldigt taggad och förväntansfull. Det är ju ALLTID roligt att tävla på Frolle! 
 
Det var verkligen SÅ roligt att sitta upp på Frolle och göra "vår grej" på tävling. Våra rutiner, i min bubbla och på min underbara ponny. Han kändes så himla bra på framridningen (Cred till Saga som håller honom i så bra form!). Det kändes verkligen som att jag ridit honom varje dag precis som förut, som att ingenting var förändrat. Enkla bytena, skolorna och allt kändes verkligen toppenbra. TYVÄRR var underlaget på tävlingsbanan dränkt i vatten... Det plaffsade när man red och det sög verkligen tag, och det märktes särskilt mycket på Frolle som redan är ganska markbunden i sina gångarter. Han snubblade flertalet gånger vilket såklart drar ner en del poäng. Men i övrigt kändes han jättefin, och jag blev faktiskt ganska besviken på resultaten. Det var mer värt än 61,147%, utan tvekan. Men sån är bedömningssporten och det är ingenting man kan göra åt. Huvudsaken är att känslan var bra och att jag fick njuta av den kanske sista tävlingen med Frolle. ♥
 
Laget slutade 4:a. Ingen av oss fick till en toppenbra ritt, men vi deppade in för det. HRPKs lag är bra på att hålla humöret uppe oavsett resultat, och det är en bra egenskap! Nu får vi hålla tummarna för att det går bättre nästkommande omgångar så att dom förhoppningsvis får åka till Lag-SM. :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|