Torsdag

Hej på er, och hej hösten! Sommaren försvann verkligen över en natt. Nu regnar det, är grått och kallt i luften. Mysigt tycker jag, men det får gärna vara lite höstsol istället för regnet! 
 
Jag jobbade i morse men är ledig nu. Jag har en del annat att stå i så det känns skönt att kunna lägga tid på det. Jag har redan fixat stallet, men lite senare ska Leon ridas ut i skogen och sedan ska jag även rida Matildas travhäst LH Adventure. Kul och spännande! 
 
Igår red jag Leon på ridbanan. Vi övade på många skritt- och travövergångar och när jag kände att dom funkade provade vi att gå över till trav-halt-trav för att gå upp en svårighetsgrad. Det gjorde han jättebra, förutom att han drar ut sig lite just ner till halt. Men det handlar om att han tappar balansen lite, tappar bakbenen och då stretar för att han helt enkelt inte riktigt orkar sätta under sig bakbenen i själva övergången. Men det är detaljer vi snackar om här så det behövs bara lite övning så kommer det bli bättre! I galoppen fick jag en riktigt fin känsla och så även i slutet av travarbetet. Lätt i fronten och mjuk kontakt i munnen. Det känns som att det verkligen börja hända saker för oss nu. Dessutom gör han skänkelvikningarna sååå bra nu! Raka och fina, även om han för vänster skänkel hamnar något efter med bakdelen. Vi tränar vidare! 
 
Har ni något önskemål på inlägg? Jag är skrivsugen men har inte riktigt något att skriva om. Tipsa!! 
 
 
Leon ville också läsa protokollen från kvalitén!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|