Ny vecka

HEJ! Hemskt ledsen över att jag inte uppdaterat här under helgen, men min ursäkt är att jag varit hemma i Hudik fredag och lördag. Igår var jag så himla trött och så kom pappa på besök på kvällen så då kändes det inte rätt att sitta vid datorn. Så man kan väll säga att jag varit ledig, helt enkelt! 
 
I lördags höll jag lektioner i Vedmora Ridhus igen och det var SÅ roligt! Jag satt även upp på två elevers hästar vilket såklart var väldigt nyttigt och kul. Efteråt åkte jag och mamma till ridskolan för att titta in i Hudik Hästsport's butik, men den var stängd så då gick vi in i ridhuset för att titta om det var någon där. Och där var det full aktivitet med domarkurs så vi hängde kvar där ett tag. Lite som gamla tider!
 
Tidigt på söndag morgon åkte jag tillbaka till Stockholm. På eftermiddagen var det dags för domarkurs för Hirtenlife och Helena på Vällingby Ridsällskap. Det var Roger Ohlsson som höll i kursen och Helena red igenom några delar ur FEI's finalprogram för 5-åringar. Det var även andra ekipage med, men jag har inte koll på vad dom red. På plats mötte vi även upp Victoria som är Helenas elev och som jag tävlat en del med/mot på ponny. Hon hjälpte mig med att grooma - ju fler desto roligare! 
 
Såå jag har haft fullt upp under helgen. Men nu har ni fått en kort summering i alla fall! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|