Bakar, packar, planerar, städar

Puh! Här är det full fart inför morgondagen. Vi har ett event imorgon - "Träning med förtäring" - vilket innebär en hel dag med rörelse på gården som innefattar lektioner för Helena och brunch. Så den har dagen har gått lite till att förbereda inför det, plus alla dom vanliga stall- och ridrutinerna. Jag har fått i uppdrag att baka något till brunchen imorgon så just nu står en vit kladdkaka i ugnen som ska toppas med jordgubbar och kokos. Det ska bli superkul, men jag har faktiskt lite andra saker att stå i under morgondagen. Leon och jag ska nämligen åka och tävla i Uppsala!
 
Vi ska starta samma klass som på Segersta, FEI finalprogram för 5-åriga hästar. Det känns väldigt bra inför det och jag har en plan och ett mål som jag känner mig säker på och trygg med! Min kompis Fanny hänger med som groom. Vi har inte träffats på ett tag trots att hon bor typ 15 minuter från mig, men vi båda är två upptagna hästskötare så det kanske inte är så konstigt att vi ine fått in varandra i schemat, haha. Jag tänkte sätta henne på att fota också, så förhoppningsvis kommer det finnas lite färska bilder på Leon här inom kort! 
 
Innan vi åker mot Uppsala ska jag dock förbereda lastbilen och packa in alla Hirtens saker. Direkt när jag kommit hem från min tävling styr jag, Helena och Hirten nämligen mot Gnesta. På söndag ska vi nämligen tävla där så det blir full fart kan man säga, och en heeeeeel del logistik! Men det ska nog gå bra, och gör det inte det så går det ändå. ;) 
 
Fullspäckad men oj så rolig helg jag har att se fram emot! Nu ska jag dekorera min kaka, städa lägenheten och sedan ha ett välförtjänt fredagsmys med min älskade Fredrik. ♥
 
 
Lellis efter dagens lektion för Helena. Han kändes väldigt fin! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|