Matic

Förra veckan kom en ny häst till stallet. Det är ett 4-årigt sto som heter Matic! Hon är hos oss på fortsatt inridning, tillridning och efter hand försäljning. 

Jag och Helena har ett riktigt bra teamwork kring henne. Helena står på marken och jag sitter i sadeln, vilket jag tycker är väldigt roligt, utmanande och lärorikt! Det känns väldigt tryggt och säkert med det upplägg vi har. 

Matic är en väldigt känslig individ, men vi tror att hon kommer bli en otroligt fin häst när hon är befäst i ridningen. Supersnäll i hanteringen men lite osäker, så det är vad vi jobbar på! Det ska bli väldigt roligt att se hur det utvecklar sig med henne den närmsta tiden. :)







Kommentarer
Postat av: anna

Hej!

Detta stå finns nu till salu på hästnet. När jag googlade hennes namn kom din blog upp. Står Matic kvar hos er eller har hon en ny ägare, vet du det möjligtvis?
Finns det hopp om att skapa förtroende hos denna dam tror du?

Anna

Svar: Hej Anna! Ursäkta sent svar, men hon står inte hos oss just nu. Kontakta nuvarande ägare för mer information!
Pernilla Hägglund

2017-05-08 @ 13:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|