Myslördag

Åh vilken härlig dag jag hade igår! Jag och Fredrik hade sovmorgon men vi båda vaknade väldigt tidigt efter att vi gick och la oss tidigt också. Fredrik gick upp vid 7 och jag vaknade vid 8, men då låg jag kvar och drog mig ett tag till. Sedan åt vi en lång frukost innan han åkte till sitt jobb. 

Vid elva kom en av mina systrar, Madelene, och hennes sambo, Kalle, hit på besök. Vi åkte och tittade på en marknad på en gård i närheten och sedan åkte vi till Norrtälje där vi tittade in på Väddö Gårdsmejeri. Där köpte vi filmjölk, yoghurt och två blåmögelostar - så härligt med närproducerat deluxe!! På tillbakavägen stannade vi på ett café, vid ett jordgubbsstånd och sen handlade vi mat till kvällen. 

Hemma i lägenheten igen så grillade vi och åt trerättersmiddag. Så himla gott, och så himla roligt att umgås med Madde och Kalle! Alltid när någon frän min familj hälsar på får jag en så fruktansvärd hemlängtan, men det är väll bara normalt.. :) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|