Tävlingshelg

Igår åkte jag, Helena och Lindy Hop till Årsta Runsten Equestrian för en start i MSVB:4. Det gick superbra! Lindy såg så himla pigg och fräsch ut och var riktigt nöjd med sig själv när dom kom ut från banan. Helena strålade som en sol också efter en jättefin känsla! Procenten blev 65% och dom hamnade precis utanför placering. Det är ju alltid lite surt, men men.. Så är det ibland, och det är ju alltid bara en bonus om man får med sig en rosett hem! Jag var så stolt över dom ändå. 
 
Desto stoltare blev jag idag när jag följde Helena och Hirtenlife på Equipe. Dom åkte efteranmälda på egen hand idag till Värmdö Ridklubb och red en MSVB:2, för att avdramatisera hela tävlingskarusellen så mycket som möjligt för Hirten. Det hade gått jättebra och hon hade aldrig känts så bra inne på banan förut sa Helena till mig i telefonen på hemvägen! Hur roligt?! Dom fick 63,721% vilket kändes lite lågt, men Helena var nöjd när hon gick ut från banan och då spelar inte procenten så stor roll. Jag blev riktigt glad när jag tittade igenom resultatet och hörde Helena berätta! 
 
Duktiga tjejer, alla tre. ♥
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|